مبانی مبارزه‌ی خشونت‌پرهیز

 پرهیز ‌ ی خشونت ‌ مبانیِ مبارزه 31 بخش دوم پرهیز ‌ خشونت ِ روح ِ هدف نیک: پروردن جهان ِ شـورای مذاهـب ۱۹۹۳ ی سـال ‌ اعلامیه ِ طـور کـه در عبـارات ‌ همان ی بشـری بـر روی زمیـن" مـورد حمایت ‌ آمـده، "وحـدت بنیادیـن خانـواده ] از ایـن رو جای ۱۲[. جهـان قـرار دارد ِ های دینی ‌ ت ّ س تمـام سـن ّ متـون مقـد پرهیز (نظیر آنگ سـان ‌ خشـونت ِ ترین رهبـران ‌ ـب نـدارد کـه سرشـناس ّ تعج سـو کـی، خـان عبدالغفـار خـان، کینـگ، و البتـه گانـدی) در ایـن راسـتا از بینـش و ِ انـد. آنـان بـرای تقویـت ‌ شـان الهـام گرفته ‌ مربوطه ِ دینـی ِ اعتقـادات ِ از تمرینات ً ها و خشـونت، غالبا ‌ پرهیز در مواجهـه با تهدید ‌ خشـونت ِ کنـش .اند ‌ شـان نیز سـود جسـته ‌ های ایمانی ‌ ت ّ متعلـق بـه سـن ِ روحـی مذهبـی داشـته باشـیم یا نـه (کما این کـه امروزه ِ ـق ّ مسـتقل از آن کـه تعل پرهیزی تـا حدودی ‌ تر خشـونت ‌ ژرف ِ یابی بـه منابـع ‌ اغلـب نداریـم)، دسـت سرنوشـتی ِ ی مـا "در قالـب ‌ ایـن امـر دارد کـه همـه ِ نیـاز بـه تصـور ضمنـی ایـم." (ایـن تعبیـر را کینـگ زمانـی کـه ‌ مشـترک بـه یکدیگـر گـره خورده در بیرمینگهـام زندانـی بـود بـه کار بـرد.) بایسـتی کـه درجاتـی از احسـاس مـان وجـود داشـته باشـد؛ میزانـی از ‌ داسـتانی میـان مـا حتـی بـا حریفان ‌ هم نظر از آن ‌ یابی به کمـال را دارنـد، صرف ‌ دسـت ِ اطمینـان کـه آنـان نیز توانایی آمیز باشـد. بایـد دریابیم ‌ خصومت ّ شـان تا چه حـد ‌ کنونی ِ روحی ِ کـه حالـت ی ‌ ه ّ کا به س ح، ثـروت و عد ّ هـا و منابعی درونـی داریم که ات ‌ کـه مـا قابلیت سـازد. باید دریابیم کـه طرحی معنادار از هسـتی در ‌ زیـاد را غیرضـروری می

RkJQdWJsaXNoZXIy MTA1OTk2