مبانی مبارزه‌ی خشونت‌پرهیز

 پرهیز ‌ ی خشونت ‌ مبانیِ مبارزه 85 ِ هزار معدنچی ‌ بایسـت سـه ‌ صـورت گرفـت، فقـط یک اعتـراض نبـود؛ او می پناه شـده ‌ سـر ‌ خانـه و بی ‌ هایشـان را کـه در آن زمـان بی ‌ اعتصابـی و خانواده زیسـت، ‌ داد. [گاندی هر جا که می ‌ خودش نقل مـکان مـی ِ بودنـد، بـه آشـرام کـرد. این سـکونتگاه معنوی ‌ دهکـده، محلـه یـا جماعتـی معنوی تأسـیس می حقوقی، ِ ـی ّ فن ِ او از نظـر ِ خواندنـد.] در ایـن مـورد نیـز عمـل ‌ را "آشـرام" می ً رفا ِ ص هـا ‌ یـک از ایـن راهپیمایی ‌ دیگـر، هیچ ِ عبـارت ‌ قانـون بـود. به ِ خ ف ً هـا اقداماتـی بسـیار ملمـوس و عینـی بودنـد کـه ضمنا ‌ نمادیـن نبودنـد؛ آن توانند ‌ چه نمادهـا می ‌ ایـن، اگر ‌ بر ‌ نمادیـن را هم داشـتند. بنا ِ حـدودی از طنیـن عینـی و ملمـوس را تقویـت یـا تضعیـف کننـد، هرگـز نباید جای ِ اقدامـات . عینـی را بگیرند ِ اقدامـات :پرهیزی ‌ استفاده از خشونت ‌ سوء ِ امکان کار گرفته شود؟ ‌ به ّ غیرحق ِ پرهیزی در راه ‌ آیا ممکن است خشونت استفاده ‌ سوء ِ درسـتی پیشه شده باشـد، قابل ‌ که به ‌ صورتی ‌ پرهیزی در ‌ خشـونت پرهیزی ‌ خشـونت ِ فریـب ‌ شـرافتمند و دلنـام چـه متأسـفانه ‌ نیسـت. اگر گیـرد. ‌ فراوانـی هـم می ‌ اسـتفاده قـرار بگیـرد کـه به ‌ ممکـن اسـت مـورد سوء شـان ‌ اسـلحه در کالیفرنیـا امتناع ِ مثـال، وقتـی گروهـی از صاحبـان ِ عنـوان ‌ به مدنـی" خواندنـد، فرامـوش ِ شـان را "نافرمانـی ‌ های تهاجمی ‌ س ح ِ از ثبـت ـت یا ّ س حی مرگبـار دورتریـن فاصلـه را از مدنی ِ کـرده بودنـد کـه داشـتن .پرهیزی دارد ‌ خشـونت ِ خشـونت (یـا بـه بیـان ‌ بیهـای ‌ تاکتیک چنیـن ممکـن اسـت کـه ‌ هم پرهیزی نیـز جـا دارد) ‌ هایـی کـه کاربردشـان در خشـونت ‌ تـر، تاکتیک ‌ دقیق

RkJQdWJsaXNoZXIy MTA1OTk2