مشاطه‌گری تاریخ

گری تاریخ با مهندسی نفرت در آکادمی ‌ مشاطه 50 شد که چطور ورشکستگی صنایع با طراحی ‌ افتاده، چیست، پاسخی نداشتند. اگر پرسیده می طور قطع چیزی در چنته نداشتند. ‌ کند، به ‌ ی انهدام مردم کوزوو ارتباط پیدا می ‌ برنامه جو به دنبال ‌ ها پاسخی بدهد. ناسیونالیسم ستیزه ‌ ناسیونالیسم صرب قرار نبود به این سؤال ی رقابت با یوگسلاویِ فدرال، برنده ‌ بسیج سراسری و پرشورکردن فضا بود تا بتواند از صحنه ی قدرت بیرون براند. مجموع این تبلیغات به برقراری نظام ‌ بیرون بیاید و دیگران را از صحنه ی صرب به دست ‌ بندی مسئله ‌ ای تبدیل شد که قبل از هرچیز باید از صورت ‌ اجبار فکری کرد. ‌ میلوسویچ پیروی می ویژه وقتی ‌ ی سیاسی، به ‌ بودن این برنامه ‌ بودن، بدون نتیجه بودن و پوچ ‌ افق ‌ بی کارگردانی ‌ شود. در مستندی به ‌ کنیم، آشکارتر می ‌ مستندهای جنگ را در بوسنی دنبال می تهیه شده است، سربازان ‌ ها علیه بوسنی ‌ ی صرب ‌ که از خطوط اول جبهه 164 فیلیپ بوفون کنید؟» یا «از این جنگ ‌ پرسد «شما چی فکر می ‌ بردار که می ‌ جوان در برابر سؤال فیلم بردار ‌ وگوهای دیگری فیلم ‌ دهند. در گفت ‌ خواهید؟» پاسخ روشن و سرراستی نمی ‌ چه می گویند: ‌ جنگید؟». آنها می ‌ پرسد «برای چه می ‌ های نظامی می ‌ از مردان میانسال با لباس کشیم احساس رضایت ‌ اند، وقتی آنها را می ‌ «اینها [مسلمانان] در تاریخ خیلی به ما بد کرده داد: ‌ معنایی حتی در اهداف کلاسیک جنگ بوسنی نیز خود را نشان می ‌ بی 165 کنیم.» ‌ می های ‌ های بیشتر یا اثبات توانایی ‌ استراتژی و هدف جنگ نه دسترسی به منابع، کنترل سرزمین نظامی بلکه فقط انهدام دیگری بود. های بیشتری ‌ های ناسیونالیسم صربی موفق به جذب توده ‌ در این میان هرچه چهره کردند. هرچه ‌ تر عمل می ‌ کننده ‌ تر و بسیج ‌ بخش ‌ ای الهام ‌ شدند، در سطح سیاسی و رسانه ‌ می هایی ‌ یافت، حوزه سیاست از ارائه انتخاب ‌ تری ادامه می ‌ تبلیغات بیشتر و با شورمندی افزون های سازنده و ظهور افقی ‌ ای ضروری با برنامه ‌ های رادیکال یا تغییرات ریشه ‌ برای بازسازی فکران صرب برای ‌ شد. آنچه روشن ‌ شدن این تغییرات بیشتر خالی می ‌ روشن برای عملیاتی جا پراکنده کردند: این باور که ‌ ی «کوزوو» را در همه ‌ میلوسویچ انجام دادند این بود که ایده شان محروم هستند و ‌ ها از حقوق ملی ‌ ی صرب ‌ های ساکن در کوزوو بلکه همه ‌ تنها صرب ‌ نه 166 بخشی نیاز دارند. ‌ درنگ به نجات ‌ بی رفت: کسب ‌ در واقع پروارشدن ایدئولوژی ناسیونالیسم صرب بر دو محور پیش می ی ‌ اعتبار در مسیر مخالفت با نظم فدرالی و تهییج افکار عمومی که دیگر چندان حوصله ی سیاسی خود را در ‌ های سنجیده را نداشت. میلوسویچ برنامه ‌ تأمل یا انتخاب میان گزینه سازی ‌ ی نژاد مطرح کرده بود اما اسلوبی که برای دیگری ‌ ابهام و از طریق تأکید بر مسئله های حذف بیولوژیکی منتهی شد. ‌ ها در پیش گرفته بود، مستقیماً به برنامه ‌ از آلبانیایی در چنین موقعیتی بود که میلوسویچ بدون هیچ تردیدی دستور کار سیاسی خود را به ای جز آزادکردن ‌ دستور کاری که چاره 167 ی مردم صرب برای بقایشان» تقلیل داد؛ ‌ «مبارزه آفرین گذشته نداشت. ‌ ارواح خصومت

RkJQdWJsaXNoZXIy MTA1OTk2