در جستجوی جهانی بهتر

وجویجهانی بهتر ‌ درجست 22 طلبان جذابیت داشت. آرمان ‌ عرفان مدرن آن برای موعودباوران و اصلاح سازی دانش دینی و معنوی و رهاساختن آن از ‌ این آیین برای دموکراتیک ی زیادی به آن بگروند.گسترشسریع این ‌ ی علما سببشد تا عده ‌ سیطره الهیاتِ انقلابی به تهدیدی علیه موجودیت روحانیت سنتی تبدیل شد. یبهائیان ‌ رحمانه ‌ تحریکآنانکشتار بی ‌ علما بهائیانرا «مرتد»خواندندو به کرد ‌ ، شاه با بهائیان مدارا می ۱۹۷۰ ی ‌ ام، دهه ‌ آغاز شد. در دورانکودکی طور سنتی ما در ‌ المللی بود. اما از آنجاکه به ‌ زیرا خواهان مشروعیت بین دانستیمکه هرگونه ناآرامیسیاسی برایما عاقبت ‌ ایران بلاگردان بودیم، می آمیزمان ‌ خوشی نخواهد داشت. هرچندخردسال بودم اما وضعیتمخاطره خواهند به ما آسیب برسانند. ‌ ای می ‌ فهمیدمکه عده ‌ کردم؛ می ‌ را درکمی مانند سایر نقاط خاورمیانه، ایران تمدنی باستانی و بسیار پیچیده است و هایم اغلبمسلمان بودند اما ‌ کلاسی ‌ ها در آنعمیقاً ریشه دارند. هم ‌ هویت ای ‌ درکلاسمان ارمنی، آشوری، یهودی و زرتشتی هم داشتیم. در جامعه اش ‌ ی نخست با وابستگی مذهبی ‌ پیوسته، هر فرد در درجه ‌ هم ‌ سنتی و به هایدیگریداشتیم. درهنگامورزش ‌ شود اما ماکودکان اولویت ‌ تعریفمی هایمانچندان اهمیتی برایمان نداشت. ‌ تیمی ‌ درحیاطمدرسه، مذهبهم یمنبا مدارایمذهبیبه یادگیریتاریخباستاندرمدرسه ‌ نخستینمواجهه ی کودکان ایرانی با امپراتور پارس، کوروشکبیر، ‌ شود. همه ‌ مربوط می و تمدن شکوهمندیکه با مرکزیت پرسپولیس، از بالکان تا آسیای میانه شدند. مشهورترین نماد این امپراتوری باستانی ‌ گسترش داشت، آشنا می یگلی متنی ‌ ق.م) بود. بر روی این لوحه ۵۳۹ یکوروش (حدود ‌ استوانه هاییکه در ‌ به خط میخی اَکِدی نوشته شده است و آن را در خلال حفاری شد،کشفکردند. ‌ یبریتانیا انجام می ‌ النهرین برایموزه ‌ در بین ۱۸۷۹ سال

RkJQdWJsaXNoZXIy MTA1OTk2