آینده‌ی اسلام در ایران

ی اسلام در ایران ‌ آینده 16 تریـن فلاسـفه و ‌ نقـش تمـدن اسـ می راکـه ازشـرق آسـیا تـا غـرب آفریقـا بزرگ دانشمندان دوران تاریخی خود را درسطح جهان داشته وپل انتقال فرهنگ بـه دنیـای جدیـد بـوده، نادیـدهگرفـت. ی فرهنگایرانی، دینی وغربی است ‌ فرهنگما اینکممزوجی ازسه مؤلفه توان نگاهی تفکیکی یا حذفی ‌ که ضمن حفظ نگاه انتقادی به هرسـه، نمی کدامشان داشت. ‌ به هیچ ها حالاحالاها جا دارند تا ‌ ترین دین بزرگ تاریــــخ است. مسلمان ‌ اسلام، جوان جلـو برونـد وسرشـان بـه سـنگ بخـورد و برخـی مشکلاتشـان حـل شـود؛ مثـل سـایرادیـان! گرایان افراطـی بخـش بسـیارکمـی ازمسـلمانان را تشـکیل ‌ اینـک نیـز اسـ م ‌ هم ها، چــه در اکثریــت باشــند و چــه ‌ اتفــاق مســلمان ‌ به ‌ دهنــد. اکثریــت قریب ‌ می آمیز با دیگر ‌ مثلاً درکشـورهایی غربی در اقلیت باشـند، به زندگی مسـالمت وطنانشــان علاقــه دارنــد. در همیــن سیســتان و بلوچســتان ‌ شــهروندان و هم کردند وهیچ ‌ ها با هم ازدواج می ‌ ها وسـنی ‌ کشـورمان، قبل از انقلاب، شـیعه هایحاکمانجمهوری ‌ هاوانحصارطلبی ‌ اندیشی ‌ مشکلیوجود نداشت. جزم آمیـزرا بـرهـم زد. ‌ اسـ می بـودکـه ایـن زیسـتصلح توانــد ‌ ی مرســی در مصــر و غنوشــی در تونــس نیــز می ‌ ی دو نمونــه ‌ مقایســه اند. مرســی در مصــر بــه ‌ المســلمین ‌ آموزنــده باشــد. هــر دو متعلــق بــه اخوان که ‌ ها پرداخت اما غنوشی همین ‌ گیری و بستن فضا برای دیگر نحله ‌ سخت وارد تونــس شــد، گفــت خمینــی بــرای مــن عبــرت اســت نــه الگــو. وی دنبــال گونهکه سعی نکرد قدرت را تصاحب ‌ حکومت دینی و اسلامی نبود؛ همان یحقوق ‌ ای ازجمله درباره ‌ کند. درنوشتن قانون اساسی نیزبرخوردسازنده اللــه خمینــی و ‌ زنــان داشــت و... . در جهــان شــیعی نیــز مثــً فــرق بیــن آیت

RkJQdWJsaXNoZXIy MTA1OTk2