آینده‌ی اسلام در ایران

59 دین در ایران؛ امروزوآینده آخوند رسـید، بدون آزادی و ‌ توان به دولت بی ‌ ای می ‌ البته در تصوریکلیشـه ترینشـان ‌ توان متصورشـدکه مهم ‌ برابری وعدالت. سـناریوهای مختلفی می »های ایرانی ‌ دنبال آن، انتقال «چلبی ‌ ی خارجی و به ‌ این دو تا هستند: حمله جـایحاکمـان فعلـی؛کودتـای نظامـی وسـربرآوردن ‌ بـه تهـران ونشـاندن آنهـا به گونــه ســناریوها ممکــن اســت منجــر بــه حــذف ‌ یــک «رضاشــاه» دوم. این جـای معمّـم، مـکلّ (غیرمعمّـم) بنشـانند امـا بـه نظامـی ‌ فقیـه شـوند و به ‌ ولایت ای داده ‌ بدیــل راه نخواهنــد بــردکــه در آن، بــه نهــاد دیــن امتیازهــایکلان ویــژه یگسســتی اساســی ‌ نشــود و از نظــر تبعیــضوخشــونتســاختاری، بــر پایــه هـای عـراق وسـودان و افغانسـتان را پیـش رو ‌ بـا حاکمیـت فعلـی باشـد. نمونه داریــم. دادن به استبداد ‌ ) پایان ۱ برنده به سکولاریزاسیون حقیقی مستلزم ‌ مسیرراه ها و ‌ ) جنبـش مردمـی خواهـان برابـری وعدالـت، تشـکلگـرد ایـن خواسـته ۲ و ای ‌ ی اصلی ‌ یرهایی، ایده ‌ برپایی یکنظام دموکراتیکاست. دربرابراین ایده ) رفاه ازطریق «توسعه» تکیه دارد. ۲ ) اقتدارگرایی و ۱ گیرد، بر ‌ که قرارمی های ذکرشــده، گرایــش بــه ‌ ســازی بــه شــکل ‌ در دفــاع از ســناریوهای جانشین دهیم اما ابتدا به یک ‌ گویند ما آزادی اجتماعی می ‌ اقتدارگرایی بارز است. می گوینـدسـپردنکاربـه ‌ ی برابـری وعدالـتمی ‌ دسـتمقتـدرنیـازداریـم. ودربـاره ی ‌ ی قــوی توســعه بــه همــه ‌ کاردان، احیــای روابــطگــرم بــا غــرب و یــک برنامــه دهــد. ‌ ها پاســخ می ‌ خواســته یسامان سکولاردر ایران درنهایت ‌ پندارمن، به مسئله ‌ ها، به ‌ با این توضیح ) پاســخ ۲ ؛ ) پاســخ آزادی و عدالــت و دموکراتیســم پیگیــر ۱ : دو پاســخ داریــم دنبـال ‌ گرا. پاسـخ اول به ‌ آزادی فـردی درچهارچـوب یـک نظـام مقتـدر توسـعه خواهــد خــط ‌ گسســت ازهــر دو رژیــم پهلــوی و ولایــی اســت، پاســخ دوم می

RkJQdWJsaXNoZXIy MTA1OTk2